Fitness

Sporten kan op verschillende manieren, denk bijvoorbeeld aan een mooie wandeltocht van een of meerdere uren, een stukje hardlopen, fietsen, voetballen, schaatsen, enzovoorts. Wanneer het regent of bijvoorbeeld erg koud is buiten ben je wellicht liever binnen bezig. Fitness vormt in dit geval de perfecte oplossing! Tegenwoordig vind je in vrijwel iedere stad meerdere fitnessscholen, waarin je kunt cardio-, kracht- en verschillende andere trainingen uit kunt voeren. Zo kun je tegelijkertijd werken aan het opbouwen van spiermassa, aan het uitbreiden van je conditie of bijvoorbeeld aan het verliezen van overtollig vet aan je lichaam.

Het voordeel aan een fitnessschool is de mogelijkheid om bijvoorbeeld begeleiders van Fittergy in te schakelen, die je van advies kunnen voorzien bij het uitvoeren van oefeningen, bij het bepalen van een trainingsschema, enzovoorts. Zo voorkom je dat je al snel overbelast raakt!

Combineer kracht- en cardiotrainingen

Tijdens fitness is het sterk aan te raden om kracht- en cardiotrainingen met elkaar te combineren. Ga bijvoorbeeld eerst een half uurtje tot een uurtje hardlopen of fietsen, om vervolgens verschillende krachtoefeningen uit te voeren. Het voordeel is dat je na de cardiotraining al opgewarmd bent, waardoor je spieren beter bestand zijn tegen de krachtoefeningen. Na afloop van de krachttraining kun je ervoor kiezen om nog een tijdje uit te lopen of uit te fietsen om spierpijn in de dagen na de krachttraining zo goed mogelijk tegen te gaan.

Zo werk je tegelijkertijd aan twee belangrijke elementen van je lichaam: je conditie en je kracht!