Drie sporten die jou heel snel helpen bij afvallen

We herkennen het allemaal wel: de goede voornemens die we onszelf stellen voor het nieuwe jaar. Bijna iedereen heeft minimaal wel één goed voornemen. De meest gehoorde zijn stoppen met roken en afvallen. Stoppen met roken spreekt vrij voor zich en daarom richten we ons op het goede voornemen ‘afvallen’. Er zijn namelijk verschillende manieren om af te vallen, waarvan sporten er één is. In dit artikel vertellen we welke drie sporten jou snel helpen bij afvallen. En dat alles op een gezonde manier!

Fietsen

Door iedere dag minimaal een uur te fietsen, verbrand je al snel tussen de 300 en 600 kilocalorieën. Fiets jij in een rustig tempo? Ofwel minder dan 10 km/uur? Dan verbrand je er wat minder dan wanneer je in een normaal tempo van 20 km/uur fietst. Maar hoe hard je ook fietst, je verbrand altijd kilocalorieën. Pak eens wat vaker de fiets naar werk of haal een boodschap op de fiets in plaats van met de auto. Het is ook lekker om in het weekend minimaal een uurtje het bos in te gaan met je mountainbike. Heb je deze nog niet? Overweeg dan om een mountainbike online te kopen, dan kun je binnen een paar dagen al beginnen met calorieën verbranden.

Hardlopen

Naast fietsen is ook hardlopen erg effectief in de strijd tegen de kilo’s. Niet voor niks is hardlopen de laatste jaren een steeds populairdere sport geworden. Met wandelen (5 á 8 km/uur) verbrand je al snel bijna 300 kilocalorieën en bij rustig joggen zit je al snel op 600 kilocalorieën per uur. Hardlopen  kost ook heel weinig geld, op de aanschaf van wat sportkleding en goede hardloopschoenen na. Misschien heb je dit zelfs al in huis, dan kost het je al helemaal niks. Voor deze sport heb je verder weinig nodig en daardoor kun je beginnen wanneer je wilt. Dus eh…hup sportkleding aan en gaan.

Zwemmen

Ben je een echte waterrat? Dan werkt dat in je voordeel als je wilt gaan afvallen. Zoek een zwembad in jouw buurt en ga minimaal één keer per week een uur baantjes trekken. Afhankelijk in welk tempo je zwemt en of je een rug-, -school of vlinderslag aanneemt, verbrandt je al snel 500 tot 900 kilocalorieën dus dat is zeker de moeite waard.