Boodschappen hebben grote invloed op gezondheid

Boodschappen doen blijkt grote invloed te hebben op de gezondheid van mensen. Mede daarom wordt online boodschappen doen steed populairder. In dit artikel gaan we verder in op de rol van voeding op je gezondheid en bespreken we de mogelijkheden die bijvoorbeeld bij Albert Heijn, PLUS, Jumbo en COOP hebt om de boodschappen online te bestellen.

Een gezond gewicht met goede boodschappen

Om op een gezond gewicht te blijven, is het belangrijk gevarieerd en gezond te eten en veel te bewegen. Hierdoor blijft het lichaam in balans. Dat wil zeggen de energie die het lichaam verbruikt in evenwicht is met de energie die het lichaam met de voeding binnen krijgt. Een gezonde voeding bestaat uit drie maaltijden en drie tussendoortjes. Sla nooit een maaltijd over, de kans is groot dat u dan calorierijke producten gaat eten. Gezond koken is hier ook heel belangrijk, word u bewust van de producten die u gebruikt. En nog een tip, kook niet te veel maar precies genoeg. Geen restjes voor de volgende dag en op is op. Gezond koken betekent met gezond verstand bewuste keuzes maken. Kies elke dag voor gezond, lekker en veilig. Gebruik de regels van de schijf van vijf bij het doen van online boodschappen en:

  1. Eet gevarieerd.
  2. Eet niet te veel.
  3. Gebruik minder verzadigd vet
  4. Eet veel groente, fruit en brood.
  5. Ga veilig met voedsel om.

Bestel gevarieerde boodschappen

Variatie in wat U eet is heel belangrijk. Er is geen één voedingsmiddel dat alle voedingsstoffen in voldoende mate bevat.Als u gezond kookt en gevarieerd eet levert de voeding alle benodigde voedingsstoffen. In de schijf van vijf staan de groepen voedingsmiddelen die samen de basis vormen voor een gezonde voeding. U eet gevarieerd als U iedere dag uit elk vak iets eet, maar ook binnen de vakken zelf is variatie belangrijk. Let vooral dus op de volgende 5 elementen.

  1. Groenten en fruit
  2. Brood, granen, aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten.
  3. Zuivel, vlees(waren), vis, ei of vleesvervangers.
  4. Vetten en olie
  5. Drinken (vocht)

Gebruik minder verzadigd vet.

Veel verzadigde vetten in voeding verhogen de kans op hart- en vaatziekten. Met hele eenvoudige aanpassingen in het voedingspatroon kan je veel minder verzadigde vetten eten.Zachte en vloeibare vetsoorten zoals halvarine, vloeibare margarine, en olie zijn de “goede” vetten hierin zit vooral onverzadigd vet. Gezond koken betekent ook regelmatig vis bereiden, vis vet is gezond en beschermt tegen hart- en vaatziekten. Eet niet teveel producten waar veel verzadigde vetten in verborgen zitten zoals snacks, koek, gebak, chocolade, worst, zoutjes en volvette kaas. Online boodschappen

Eet veel groente, fruit en brood.

Groenten, fruit en brood vormen de basis voor een gezonde voeding en zijn erg aan te bevelen om een gezond recept te koken. Ze bevatten veel voedingsstoffen, (vooral koolhydraten) weinig calorieën, en geven een verzadigd gevoel. Dit is zeker een voordeel voor mensen die gewicht moeten verliezen. Een ruime consumptie van groenten en fruit verlaagt het risico op chronische ziekten. Eet groenten ook eens wat vaker op brood, zoals sla, tomaat, komkommer, of radijs. Gebruik liever bruin of volkorenbrood dan wit brood. Het bevat veel meer voedingsvezels, deze zorgen voor een goede stoelgang en geven u een verzadigd gevoel.

Korting op de boodschappen

Er is voor nieuwe klanten bij Albert Heijn een kortingscode voor 10 euro korting beschikbaar. Dit is vrij te besteden in de shop van AH. Wanneer je bijvoorbeeld wasmiddel, bier, frisdranken en groente en fruit in de winkelwagen hebt liggen voor een bedrag van 80 euro, dan wordt dit dus verlaagt naar 70e euro. Er is ook regelmatig korting op de bezorgkosten mogelijk met een actiecode. Houd de folders goed in de gaten om de lage prijzen binnen supermarkten te spotten en te profiteren van voordeeltjes.