5 manieren om noten toe te voegen aan jouw voedingspatroon

Gezond en afwisselend eten is belangrijk. Het zorgt ervoor dat je van alle vitamines en mineralen voldoende binnenkrijgt, waardoor jouw lichaam en brein optimaal functioneren. Daarnaast kunnen bepaalde voedingsmiddelen ervoor zorgen dat je spieren zich beter ontwikkelen. Wil je ervoor zorgen dat je voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt? Dan is het, naast het eten van voldoende groente en fruit, ook belangrijk dat je regelmatig noten eet. Een kleine hoeveelheid gezonde biologische noten bevat namelijk een aanzienlijke hoeveelheid essentiële vitamines en mineralen. Wil je noten toevoegen aan jouw voedingspatroon? Dan is het aan te raden om te kiezen voor gezonde biologische noten. Gezonde biologische noten zijn onbewerkt, bevatten geen kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen en bevatten al hun belangrijke bouwstoffen in de meest krachtige vorm. Wij hebben op een rijtje gezet hoe je gezonde biologische noten toe kunt voegen aan jouw voedingspatroon.

Een goede start is het halve werk

Een van de meest bekende manieren om noten toe te voegen aan jouw voedingspatroon, is door ze te verwerken in een ontbijtmix. Strooi bijvoorbeeld wat amandelen en/of hazelnoten in combinatie met wat vers fruit door de yoghurt. Daarnaast is het mogelijk om jouw eigen ontbijtmix te maken. Combineer jouw favoriete ontbijtgranen met gedroogde zuidvruchten en rauwe gezonde biologische noten en creëer op die manier een ontbijtmix die helemaal bij jou past. Door gezonde biologische noten toe te voegen aan jouw ontbijt maak je elke dag een goede start.

Lunchtime

Liever jouw noten op een ander moment van de dag consumeren? Ook de lunch biedt veel mogelijkheden. Eet jij bijvoorbeeld tijdens de lunch het liefst een salade? Strooi jouw dagelijkse portie gezonde biologische noten dan eens door jouw salade. Een salade met geitenkaas is bijvoorbeeld nóg lekkerder wanneer je er een handjevol verse walnoten doorheen strooit.

Een avondmaaltijd met een bijzondere twist

Ook de avondmaaltijd biedt veel mogelijkheden om jouw dagelijkse portie noten te eten. Zo zijn noten heerlijk in verschillende vleesgerechten en smaken ze uitstekend in een maaltijdsalade, een ovenschotel, een curry of een gezonde pasta. Laat je fantasie de vrije loop en creëer verrukkelijke maaltijden die bovendien ook nog eens heel gezond zijn. Met een handjevol noten geef je elke maaltijd een eigenzinnige twist.

Vleesvervanger

Ben jij vegetariër, veganist of flexitariër? Dan weet je waarschijnlijk al dat noten uitstekende vleesvervangers zijn. Gezonde biologische note bevatten veel van de voedingsstoffen die je ook in vlees vindt. Het is mogelijk om noten te verwerken tot een stuk ‘vlees’, zoals een hamburger, maar gezonde biologische noten zijn ook uitstekend in hun originele vorm door een maaltijd te verwerken. Houd er tevens bij het bereiden van maaltijden rekening mee dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid noten voor vegetariërs, veganisten en flexitariërs hoger ligt dan bij anderen.

Gezond snacken

Ben jij op zoek naar een gezonde snack? Ook dan zijn gezonde biologische noten uiterst geschikt. Het is sterk aan te raden om de gezonde biologische noten in de meest pure vorm te eten. Dat betekent ongezouten, ongebrande, niet geroosterde noten. Op deze manier zorg je ervoor dat je alle belangrijke bouwstoffen in noten op de meest natuurlijke wijze binnenkrijgt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *